citronfjäril

Eftersom våren har kommit och även snart sommar, så har jag väntat på fjärilar som ska komma och flaxa med sina vingar omkring i luften framför mig. I dag såg jag en citronfjäril och det var så jobbigt att ens fånga den på bild. Jag har försökt med ungefär tjugo bilder och nedanför är den enda jag lyckades. Jävla fjärilar, måste de vara så snabba... :) Citronfjäril är min favorit inom fjärilvärlden.

image224 

Citronfjärilen, flyg


Flyg, flyg högre
Över den gröna ängen, över tusentals blommor


Flyg, flyg ännu högre
Över tusentals blommor, över tusentals träd


Flyg, flyg
Bara flyga och smaka på friheten
Med flaxande vingar


Bara flyga



Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback