dreams in my life

För er som inte hade tillgång till min förra blogg, där skrev jag en gång om mina drömmar genom livet. Jag skrev bara i punkter, men den här gången tänker jag beskriva lite av det jag drömmer och det visade sig vara en del resor.

1. Att bli framgångsrik (vem drömmer inte om det, liksom) men för min del gäller det fotograf eller inom mediaområdet.
2. Att jag skall fortsätta med att skriva tills det händer något. Eventuellt en bok, någon gång vill jag.



Större punkter;

3. Jag vill vandra genom en varm och fuktig regnskog någonstans i Brasilien eller i Asien. Vandra genom en tät och fuktig regnskog tillsammans med några, vi följer en kurs eller en guide över en stig. Ibland stannar vi till så fotograferar jag allt levande. Vilda papegojar, ormar, små djur med päls, fåglar och dessa som lever inne i regnskogen. Åka båt genom den lilla floden mellan regnskogarna. Deras natur är så förbannat vacker.


 


4. Vattenfall. Jag har alltid varit... svag för vattenfall. Jag vill stå i vattenfalls vatten och om jag hittar långa vattenfall så finns det ingen tvivel om att få fotografera dem. Jag skulle troligen hitta såna i regnskogar. Tänk er, dalen är alldeles grönt, som regnskogar och luften är fuktig. Ni ser ett vattenfall som som faller ner i det turkosfärgade vattnet. Vattenfall är bland det vackraste.


 


5. Att åka på safari. Åka omkring över en torkad äng och ser hur vilda djur lever under träd, hur de springer över åkern, se hur deras personlighet är i vitögat och naturligvist fotografera dem. Särskilt zebror, mitt nummer ett i favoritlista bland vilddjur.


 

Det verkar som om mitt nummer ett i livet är att fotografera världen. Frågan är om jag kommer att uppnå drömmarnas mål? Vill man, skall man kämpa för att uppnå dessa drömmar...
image16
Vad är era drömmar?

Kommentarer
♥ Joey

Mina drömmar..

1) Att rädda ett barn. Mäktigt att få se in i barnets ögon och veta att det var jag som gav det en chans att beröra världen.

2) Hitta min själsfrände och älska honom av mitt hela hjärta.

3) Åka ut till verkligheten och upptäcka världen. Är så trött på att leva skyddat och vill verkligen träffa människor som har så lite men endå ler.

4) Läsa och forska. Hitta svar på alla svåra frågor. Träffa andra som strävar mot samma mål som mig.

5) Träffa Christian Bale och han faller handlöst redan efter en sekund. Sedan dumpar han sin fru och tar med mig till Gambia. Där skall han smeka mitt hår och säga att jag är vacker. Och sen kysser han mig och förstår att jag är alldeles underbar. Sedan köper han en kanin till mig och säger att han inte kan leva utan mig....... :p

2008-04-12 @ 14:14:24
URL: http://joey.blogdog.se/blog.html
♥ Rebecka

1. Att gifta mig med Hayden Christensen, vi lever lyckligt tills vi dör tillsammans.

2. Att fota världen, länder, överallt och skapa sedan böcker med bilderna.

3. Att jag ska bli skådespelerska, och har spelat in många bra filmer och blir Hollywoods första döv skådespelerska.

4. Att bli författare någon gång.

2008-04-12 @ 15:01:46
URL: http://www.metrobloggen.se/Diabolusa

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback