Emelies lugna valborg

Två år i rad har jag valt att vara hemma under valborgsafton och tar det lugnt framför Top Model och Sex and the city på jätteteven.

Ingen alkohol, ingen vän i närhet. På något sätt är det så skönt men samtidigt inte. Den här gången fick jag egentligen ett hinder att åka till Örebro, men nu var det fixat men dock lite väl sent så kommer jag till Örebro den åttonde maj. Då hade jag hunnit varit borta från Örebro i en månad, det har varit väldigt skönt och lugnt. Men nu börjar jag sakna min lägenhet och självaste staden, Örebro. Men mina katter har jag saknat hela tiden, men som tur så har Malin varit snäll och skickat mms eller kortfilmer på mina älsklingar där. Men snart kommer jag hem! :)

514588-234
Bild: Jag är medveten om det förekommer lite nakenhet i bilden men det är inte hela världen.

Det finns säkert folk som tänker att jag måste vara knäpp som längtar tillbaka till Örebro, det är för att de inte har upplevt det jag upplevt. Alltså, jag har växt upp i en ö och en liten stad, som är mycket mindre än vad Örebro är. Så blir det ju att jag föredrar lite större städer som Örebro. Många brukar säga att Örebro suger som in i helvetet, är det för att dövvärlden därinne är så liten att det skadar någon varje dag eller är det för att Örebro inte har allt? Varje stad kan egentligen inte ha allt, som Stockholm. Allting har brister på någonting. Men det är deras ensak att de kallar staden saker. Jag kallar i allafall Stockholm för en bortglömd stad av mig. ;)

Nu är det bara 27 minuter kvar av valborgsafton, och jag väljer att fortsätta softa.

Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback