ett gott skratt åt det förflutna

Jag kom på at jag hade en papperkassa som är halvfull med vykort och en stor mängd av brev jag fick av flera i min gamla klass. Så tog jag fram den och började läsa lite igenom några. Privatbrev kallades vi dem för, och vykort var det för att skicka en hälsning från olika ställen. När jag läser några, ler jag. Att vara 12 år gammal... Ett gott skratt, det. Här visar jag gärna ett par exemplar. Den här gången visar jag från miss Bronner. Vi var bästa vänner i fem och halvt år i början på grundskolan. Hennes brev är roliga att läsa!

Nummer ett. På utsidan står det:

Till min käraste bästis! Superprivat!
Stick! Om någon läser då du säger: STICK! okej?


Insidan:

Tjena!
I lördag då jag roligt hos Jean A.. Jag e SUPER att hör på A1!!
Hehe.. Jag har inte och inte ens dugg att kär i någon!
Mark e TÖNT! och MES!!!
Rå att han hotad Jean A men.. Åhh jag såå saknar snö!!
JAg e fyfan prisam om jag använda marscara på mej i skolan.
Fyf fan rodnat blev JAG!
Braaa!
Jepp... Du nog kär i Black idag tror jag...
Hehe... Kram/ Emelie


Nummer två, här står det:


Mark & Jacob är otrolig pyskologen!
Jepp!! Stackars dej!
Att de slår dej så jävliga ont!!

Kraaam/Emelie B


Det andra brevet, får mig att undra vad jag har skrivit som fick henne att svara så där. Ha,ha  Det måste ha varit ganska underhållande för er som diggar att läsa gamla brev med roliga bokstäver. Jag uppdaterar eventuellt mer brevtexter senare idag eller så. Om ni önskar det, så fixar jag det. Räck upp handen för dom som vill.

Som en avslut, bidrar jag med ett par små dikter jag hittade i min töntiga dagbok... Jag snodde nog den första från någonstans i internet. Den andra skrev jag... Lite, ja, lol. Men ganska passande för så här årstid.

"Att se dig le
Är som att se en solnedgång"


"Solen ler
Molnen i himlen tynar
Vinden vajar sakta


Färgen på vinter
Är snart borta
Färgen på våren
Är på väg


Vinden fryser inte
Och hjärtat mitt börjar slå
Först nu"


Godnatt.

image16

Kommentarer
♥ M

hahaha för lol :D

2008-04-12 @ 03:21:20
♥ Rebecka

*räcker upp handen* vill läsa mer. ;D

2008-04-12 @ 10:50:30
♥ Sandra

Ha ha :D Gamla goda tider :D

2008-04-12 @ 11:46:19
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
♥ Sandra

Love meningen "Mark och Jacob är otrolig pyskologen" :D Skrattar och skrattar, ha ha.

2008-04-12 @ 11:47:35
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
♥ dav

hahaha;) har´en del brev av dig men de förvarar i vinden i sthlm;) får öppna och läsa om några år hahah;)

2008-04-12 @ 13:18:05

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback