Hairworld

Nåväl, nu är det typ dag 1 för mitt hår som brunett och så de få ljusa slingor i behåll. Jag har typ aldrig tyckt om att gå omkring i endast enfärgad hårfärg, det känns för tråkigt och livlöst. Ju mer färg, desto mer liv. Färgen jag färgade som grundfärgen igår sitter kvar i håret så det kan se lite rött ut i dagens ljus men det går bort efter 20 tvättar som förpackningen påstår. Just nu ser mitt hår lite väl mörkt ut i brunt, men man får hoppas att det ljusnar lite grann med några hårtvättar. Jag skulle kunna vara blond ett tag till, men med tanke på att jag vill ha hårförlängning igen och jag hade underhåret i mörkbrunt så fick jag färga resten av håret brunt så skulle jag få löshåret i brunnyansen och lite senare färga över ljusa slingor, eller att efterlikna den mörka färgen jag har i håret nu. Löshåret jag kommer att få är REMY och är 100% äkta hår, för bara femhundra spänn. Enligt tjejen jag köper av, med REMY menas att man har hållt reda på vad som är roten och vad som är toppen på strået. Hållbarheten på ett sådant hår blir då mycket längre.

 

1. Färgen jag får inom en månad.
2. Syntet hår jag hade i september 07

Förra gången då jag hade löshår, var det syntetkvalitét som inte var riktigt bra eftersom det trasslade till i topparna efter en vecka, eller lite mer. Med tanke på att det bara är femhundra kr när det kostar ett par tusenlappar att fixa en sådan inne på frisörer och dylikt, vet jag ju inte om det jag köper är tillräckligt bra och men för att bli en aning erfarenhet rikare gör man genom att köpa och prova.

Jag har dock inte bestämt mig om vilket sätt jag ska fästa löshåret med. Lim kan vara ruskigt jobbigt efteråt då småklumparna sitter kvar i hårbotten men det sitter annars bra och fast. Har någon av er haft hårförlängning, så hur fäste ni löshåret med ert hår?

image14

Kommentarer
♥ Elin

ta med håret hem och be jessica sätta i det så det blir riktigt gjort och håller! Hon tar nog inte mkt pengar för det, fråga om linda kan kolla upp det!

2008-04-02 @ 16:11:30
URL: http://fackla.filosoferar.se
♥ Joey

du är beroende av hår x)

2008-04-02 @ 16:43:14
URL: http://joey.blogdog.se/blog.html
♥ - k a l m <3

Svar; aw tack :D Snygg header ;o

2008-04-02 @ 20:06:49
URL: http://hejjagheterkalm.blogg.se

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback