i solskenet ler vi alla

Bara för att solen skiner och himlen är klarblå, blir man bara så rastlös.  Mest av allt vill jag ta bilder. Fotografera världen. Men ingen kamera. Eller jo, jag har en liten digitalkamera som jag inte längre använder. Den skulle nog inte ens kunna säljas på grund av oskärpan. På tal om kameror, jag har tittat runt och fallit för IR-Bilderna. Med IR-filter tar bara in infrarött ljus, alltså det vi inte kan se och då kan det bli ganska otroliga bilder. Nedanför är en exempel bild med IR filret. Är bilden inte underbar?!

image41

Bild: Från någonstans på devianart.com
 
Snön har snabbt smält under marken och vattnar gräs som snart får liv i färg. För ett par dagar sen var det över en decimeter med snö här men nu är de nästan borta. Jag tycker att man kan se mer av vårens del på landet än i en stad, på grund av natur och skogarna runtom. Man ser med ögonen på landet och man ser med luften i staden.

image16

Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback