några timmar på köpet

Ikväll var man på stan med Joey, jag skulle bara handla lite nödvändiga grejer samt köpa ett blå koppel o sele till Spero. Men det blev istället att snoka igenom många affärer, middag på Alfredo och bara vara ute fram till halv nio. Det var tjejkväll i stan så affärer var öppna till nio så vi stressade inte och tog det väldigt lugnt. Vi fick iallafall några timmar på köpet.
 
Det blev att jag köpte grejer (smink) som kunde anpassa sig till min hy och ge den drömhy. Dessa produkter jag köpte, blev perfekt och min hy bör må bättre av den. Det finns vissa produkter som förvärrar min hy, så är det typ därför att jag köpte nya idag. Annars vet jag att man ska låta hyn lufta från smink men jag är ju för det mesta hemma så luftar min hy väldigt mycket av sig plus så gillar jag inte min hy. Jag skulle kunna önska mig en original ansiktbehandling bara för att sträva efter en bättre hy Men jaja, alla har sina hudproblem. Sedan köpte jag en sådan mineralrouge, vilket innebär inga kemiska ämnen som är typ bra för hyn så var det ju bra för mig. Sedan blev det att köpa smågrejer och en t-shirt med trycket av peacesymbolen. Joey köpte några av sina drömmar som hon länge har strävat efter i drömmarna.

Flora har sin lilla sele i rödfärgen. När våren nu har börjat komma, så vill jag kunna låta Spero också få gå ut så ska han få sin sele i blåfärgen. De ska få vara ute men dock inte ensam utan med mig. Frågan är om de kommer att våga gå omkring och nosa, eller bara stå helt förstenad? Jag får ta och prova nu till helgen om solen skiner fram och att värmen fortsätter att stiga.

Jag och Joey satt och pratade inne på Alfredo medan vi åt, om att jag vill rida och åka vattenskoter i sommar när Gräsö har sådant nu och att jag borde prova och vara en deltagare i min halvsyster Lindas turridning, rida längs havet och genom skogen under en sommardag. Det borde känna härligt, även om jag är helt ointresserad av hästarna men att göra något vettigt, vore ett plus. Sedan tänker jag åka iväg på sista minuten resa också, och frågan är vem jag ska åka med? Joey ska iväg till Turiket med sin stora familj, så jag får söka runt och finna bra reskompis när sommaren närmar sig.  När vi talade om utomlands, började Joey prata om att hoppa bungy och det är något som jag skulle vilja göra men problemet är att jag inte vågar. När man väl faller, tänk om man blir väldigt rädd att man kräks. Tänk om man faller snabbare än spyan som också faller, men riktigt sakta som till slut hamnar på ens ansikte när man "hoppar" uppåt? Eller att hjärnan krossas uner kraniet? Eller om att åka... Vad heter det... Där man flyger med fallskärm, bakom en motorbåt? Hur kommer man ner, självklart sjunker man sakta ner men tänk om man hamnar i båten och skadar ens fot? Det fanns så många frågor, men så få svar samtidigt har man drömmar som man vill gärna uppnå.

Nu har jag jublat för Gossip Girl, avsnitt 9 har kommit. Den ska jag absolut glutta på efter det här... Nä, typ nu när jag har inte något i tankarna mer så får jag drunkna i Gossip Girls värld nu.

image16

Kommentarer
♥ kyss

kyss

2008-04-03 @ 23:19:06

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback