old words

I en gammal cdskiva hittade jag en sida där jag skrev om mig själv och några bilder från grundskolan. Gissa om det var väldigt kul att snoka runt i cdskivan! Så här löd  mina ord om mig själv när jag var 16 år gammal.

Tusen ord visar en bild

I ditt huvud

 

Den 22 februari 1988 kl.06.16 föddes jag, och döptes därefter till Emelie Martina Karlsson, men tyvärr tyckte jag det var svårt att stava mitt namn, så kallade jag mig själv Emme fram till nu, fast jag brukar oftast nu kalla mig själv Emy. Jag föddes hörande, och sjöng alltid låten Sommarvisa, fram till 1990 i mars blev jag allvarligt sjuk och det var hjärnhinneinflammation som gjorde mig sedan hörselskadad, men hörseln sjönk tyvärr allt mer neråt så nu är jag är alltså 16, så är jag gravt hörselskadad. Jag är annars en tjej som har uppväxt i en ö, Gräsö heter den. Inte en så populär ö, tyvärr. Man kan säga att jag är den enda döv ungdom i trakten hela Gräsö och Öregrund. Ni kanske har fattat att jag har uppväxt på landet, med djur och så vidare? I hela mitt liv har jag alltid haft katter, hundar och islandshästar, men har också haft kaniner men jag slutade att skaffa kaniner efter den sista dog för några år sen. Föredrar annars katter och hundar framför allt djur, speciellt katter. Såsom jag har 5 katter, 2 hundar och 4 islandshästar. Dom äger, må jag säga.


Enligt andra är jag: snäll, trevlig, smart säger vissa, blyg, pratsam bland vännerna, go, poesifantasi, dagdrömmare, glad, lättskratt, tokig, galen, envis och det finns tusen ord till.


Hm, ni undrar kanske hur jag ser ut nu efter 3 år, med tanke på den där hemska bilden i sjuan då hade jag ju vagel i ögat. Vilket som inte är alls trevligt att se på! Ni har väl sett min bild innan här men jag kan ju ändå skriva lite. Jag är ju en sån som bara älskar att färga hår olika färg, snarare naturliga färgerna, som blond, svart, mörkbrunt osv. men skulle aldrig färga till någon färg som grön, lila eller något i stilen. Så har jag svart hår nu,, men det bleknar bort nu. Och så har jag självklart kvar de blåa ögon, och är ca 1,70 cm lång. I hela mitt liv har jag älskat att rita, måla och mystiska bilderna. Snarare då menar jag konst, och jag bara älskar att skriva dikter om allt, från hjärtat, känslorna eller tankarna.


Eftersom jag går sista året på Manillaskolan nu, har jag funderat rätt mycket på vilken linje jag ska gå på sedan i gymnasium. Det enda jag vet, är att jag vill arbeta sedan med konst, fotograf, skriva (som dikter, osv.), stylist, och sådant ungefär, så lär jag ta linje Estetiskprogrammet på Risbergska skolan till hösten 2005, om det blir inte av så väljer jag antagligen Medieprogrammet på Virginiska skolan som andra hand. Till dess så längtar jag otroligt mycket tills jag flyttar i augusti 2005 till Örebro, och att lämna Manillaskolan den 9 juni 2005 för gott.


Låt världen vara som den är


En gång sa någon: "Det är omöjligt och låta bli att älska dig"

image16


Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback