sagan om en pingvin

Jag hittade den! Snacka om hur glad jag blev, haha.

image135

Till min förvåning, skrev jag den när jag gick i trean. Alldeles självskriven och fantasi, minns jag. Väldigt korta meningar. Så här löd min saga på 35 sidor;

Det var en gång, en pingvin som heter Paul.
Paul sover.

Nu är det morgon och Paul vaknar.
Han går upp.
Paul fryser.

Jag ska hämta min svarta rock?!!!
Men - var är min rock?!!!

Paul ser att han är helt vit på kroppen.
Han struntar i det och går ut och leker med sina kompisar.

De skrattar åt honom och säger:
- Varför har du en vit kropp?
- Därför att min rock är borta!
- Du är värdens fulaste!
- Nej! Ni är så knäppa.

Jag blir ledsen.
Paul gick hem och var ledsen.
Sedan fick han en idé:
Jag går till affären och köper ny rock!
Men först sover jag.

Nästa morgon vaknar Paul 06.00.
Först tänkte han skriva en lapp på sin dörr och berätta att han gått till affären.
Men han bestämmer att inte göra det.
De andra fortsätter att sova gott.

Paul gick iväg långt bort.
Han gick över tre timmar.
Till sist kom han fram till affären.

- Hej! Sade Paul.
- Vill du ha en röd rock?
-Nej.
- Vad vill du ha då?'
- Jag vill ha en ny rock men jag vet inte vilken färg.
- Vill du ha en silver rock?
- Nej.
- Vill du ha en gul rock?
- Nej.
- Vill du ha en svart rock?
- Ja!
- Kan du betala nu?
- Nej jag har inga pengar.
- Jaså, du är bara en djur. Du får den gratis.
- Tack så mycket.

Paul gick hem och det tog tre timmar.
Han kom hem kl 22.00.
Pauls kompisar såg Paul och alla sa:

WOW!!!!


Haha, det är nog roligare att bläddra i den där lilla boken så skulle ni ju kunna se mina teckningar. Inte så pjåkigt för att vara 9 år gammal, egentligen. ;)

Kommentarer
♥ Rebecca

Sött saga! hehe

2008-04-24 @ 16:57:36
URL: http://www.metrobloggen.se/Diabolusa

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback