the number 144

Att gå ut på nattklubb utan alkohol i blodet blev aldrig av. Jag valde att sova i ett par timmar, en riktig lång tupplur innan jag mötte J & M för att sticka till OKQ8 och handla små o gott. Sedan blev det att stanna hos M i sex timmar ungefär och vi spelade kortlek o monopol. Jag hade nästan glömt hur kul monopolspelet var! För min del gick det mot konkurs ganska snabbt... Bara för jag köpte ett hus på spelets dyraste område för 350 dollar för området och därefter 200 dollar för ett enda hus. Snacka om att spendera pengar, men tur att det inte var ett verkligt spel för då hade man slösat bort verkliga pengar.

När jag lämnade M & J för att gå runt hörnet mot hemmet , var luften inte längre så bitterkallt av sig och det var en typiskt dimmig vårmorgon. Flera påskliljor hade börjat få liv i sig på marken runtom fastigheterna. Det var så tyst, inte en enda fågel i skyn. Inte en enda människa gående på dessa smala gatorna runtom gården. Ingenting slår en vårkänsla när det är lagom varmt och solen skiner i den klarblå himmel. När jag ändå snackar om vårdagar och dylikt, har jag beställt ett par gula lackballerinor, den färgglada färgen. Sedan vill jag ha ett par röda eller gröna, bara för jag tycker om färgerna som tillbringar känslor utav sig.

Nu tänker jag fan krypa ihop under täcket och somna bort medan solen går upp genom vårluften. När jag väl ligger under täcket, ska jag gissa fram vad min kombo kommer att vilja göra imorgon. Det enda jag är ganska säker på är att hon vill äta nån pizza, som hon alltid gör på sina bakfulla dagar.

En dimmig vårmorgon är en tystnad.

image16

Kommentarer
♥ din kombo

haha nej. har ätit pizza imorse så soft ;) då får det bli middag här hemma.

2008-04-05 @ 15:01:37

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback