EMELIES HUVUD TALAR

Eftersom denna är min blogg och jag älskar den som om den vore min lilla dagbok bakom laptopens skärm så har jag lust och skriva om några saker. Nu tänker jag bara prata på och samtidigt skita fullständigt i er som inte tycker som jag eller frågorna ni ställer. :)

För mig är ordet "för alltid" inte något som verkligen existerar. För mig betyder ordet att ordet lever för alltid, till och med efter döden. Men vi dör ju. Alla och allt dör. Ingenting varar för alltid. För evigt. Dessa orden gör mig spyfärdig. Som dessa söta folk när de säger "jag ska alltid älska dig" eller allt som har med det att göra. Man kan ju säga "Jag kommer att älska dig så länge vårt förhållande håller." och så, men samtidigt tror jag att folk säger ändå det där hemska ordet för att försöka visa sin kärlek för en. Jag var en av dom en gång, för längesen men inte idag. Fy fan för sånt. :) Men nog om det.

För det andra... Jag förstår inte mig på folk som säger att killar är svin, på grund av något dumt de gjorde. Och de säger att dom fortsätter med att göra om misstaget. De sviker. De ljuger. Killarna säger att tjejerna är för jävliga, de kan inte lita på tjejerna och att kärleken är skit, skit och åter skit. Varför ens snacka skit och döma, när de har valt en fel väg? Mött fel människor? Deras fråga om varför kärleken finns. De har livet framför sig. De kommer att möta kärleken till slut, oavsett när, hur och var. Kärleken existerar för att hålla världen levande och frisk. Man ska inte ha bråttom med att lyckas leva i en perfekt värld som består bara av färgen rosa. Man ska gå genom några helvete, några paradis och mittemellan för att förstå sig på livet och kunna leva. En fel väg, ett fel val, ett misstag, med och motgångar ingår en stor del av vårt liv. :)

Men att snacka skit om livet, är ändå en del av vårt liv. Vilket jag tycker är synd.

Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback