MIN SISTA MÅNAD PÅ GRÄSÖ (?)

I dag fick mina föräldrar veta att huset i Björnäs är deras.

Det innebär att jag kommer inte att få åka över havet som ofta slår till i vågorna när färjan åker mot Gräsö, där jag har levt i 20 år med alla mina barndomsminnen och ett perfekt sommarställe. Pappa har levt här på Gräsö i 50 år, hela 50 år som en ö-bo. Men självklart kommer man att få åka tillbaka dit, det är inte så långt ifrån Björnäs heller eftersom halvsyrran Linda bor kvar där. Även pappas släkt (som vi träffar mycket sällan). :) Men ändå är det skönt på något sätt att börja från början. Jag älskar iallafall att flytta för då får man "inreda" sitt rum vart sängen skall stå, vart helkroppspegel skall stå och dylikt. Morsan har börjat prata om att ha det ljusa rummet på övervåningen som sovrum! Detta rum ville jag ju ha! Jag som är sjukt less på ett mörkt sovrum... Men det är ju dom som ska bo där på heltid, inte jag. Det verkar som om inflyttningen blir efter 1 augusti, redan. Jag bidrar med några bilder från gården i Björnäs.

                   

Bild 1: Vardagsrum. Annorlunda med trä som fondvägg, med parkettgolv <3
Bild 2: Ett rum med öppen spis.
Bild 3: Sidan av köket som jag älskar, så vitt. :) Nedrevåningen.
Bild 4: Andra sidan av köket. Nedrevåningen.
Bild 5: Köket på övervåningen. Så fin. Men onödigt att ha 2.
Bild 6: Bastu :D :D
Bild 7: Tvättrummet på nedrevåningen.
Bild 8: Ut mot hallen från vardagsrummet. Det röda tänker jag fan måla om till vitt.
Bild 9: En av duschrummen i huset.
Bild 10: Sovrummet jag vill ha. :(
Bild 11: Terassen i övervåningen, gissa om jag älskar den.
Bild 12: En del av gården.
Bild 13: -ll-
Bild 14: Gården med huset.
Bild 15: Jättestallet för mammas 2 hästar. :D
Bild 16: Hästboxarna inne i stallet.
Bild 17: Vår mark bakom stallet. Något för mammas hästar åtminstone.

Hm. Det blev inte bara några bilder, tydligen. Bara så att syrran Elin får se det mesta eftersom hon har inte varit där och tittat. :) Vi vinner även typ en timme på allt. En timme mindre resa, en timme mer sömn, mindre avstånd till allt. Men det enda jag inte förstår är hur allt som finns här, ska med dit. Säkert 50% av allt ska till soptippen men annars är det ändå så mycket att ta med. Alla katter, hundar, hästar. Haha. :) Dessutom ligger Björnäs närmare Tögen. Större möjlighet att ses när Malin hänger med sin älskade dit under somrarna så länge de håller ihop. ;)

Det enda jag kommer att sakna mest är vinden från havet som leker med mitt hår.


Kommentarer
♥ åsa

wow, det blev ett stort hus! vackert och skönt för dig sötis =)

2008-07-03 @ 16:46:48
♥ Malin Ö

vacker hus med många rum ;) och jag avis pga ni har bastu :D haha men soft jag har bastu när jag bor i norr oxå. ja ofc att vi ses oftare i sommar när jag följer med hannes till tögen ;)

2008-07-03 @ 16:47:49
URL: http://mm4ln.blogg.se/
♥ Emelie svarar

Malin Ö: avis? du kommer fan att få njuta av bastu oftare än vad jag gör. hur ofta åker jag hem, egentligen ;) dedu...



Åsa: haha, alltid skönt med stort utrymme.

2008-07-03 @ 16:57:29

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback