UR MIN BABYBOK

Födelsen: Värkarna började 02.30. Klockan 06.00 var vi framme i Uppsala och inskrivningen vid 06.05. Fostervattnet gick 06.10 och ut kom Jag 06.16. En snabb och lätt förlossning.

Dopet: Jag döptes en fin junisöndag när jag var ca 3½ månad. Precis innan vi skulle gå in så bajsade jag på mig så mamma måste byta allt jag hade på mig under dopklänningen. Under själva dopet var jag jättesnäll. Jag till och med log lite åt prästen. Det var två flickor till som döpte sig på samma gång. Det var Johanna, 2 mån och Sofia 8 mån. Dom var lika glada och snälla som jag. Efter dopet åkte vi hem till mormor och morfar och drack kaffe och tårta.

Min födelsevikt: 3610 gram.
Min längd vid födelsen: 51 cm.
Min ögonfärg: Blå.
Min hårfärg: Brunsvart.

Mitt första leende: 5 veckor gammal.
Jag började följa rörelser med ögonen: 7 veckor.
Jag började lyfta huvudet: 2 mån.
Jag jollrade första gången: 1 mån.
Jag vände mig från rygg till mage: 19/6 1988.
Jag försökte sätta mig upp: ca 6 mån.

Jag skrattade högt: 9 maj 1988.
Jag försöker få tag på saker: 3 mån.
Jag kunde hålla leksaken i mi hand: 3½ mån.
Jag satte mig upp: 7 mån.
Jag började krypa: 7½ mån.
Jag stod upp: 7 månader.
Jag började gå runt med hålla mig vid: 7 mån.
Jag började gå: 10½ mån.

Nu kommer det något som är sååå intressant: Min första tand tittade fram den 4 augusti 1988. :D

Till er alla: Har ni babybok om er själva också? Det har väl alla? :)

Kommentarer
♥ Matty

det tänkte jag inte på, ska lägga in min sen.

men en sak kan jag erkänna. jag var en riktigt fet, då menar jag FET bebis när jag var liten. vägde runt 5000 g när jag föddes. haha

2008-07-17 @ 23:03:46

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback