Blå och gul

Hela Sverige sitter framför teven och hejar på Sverige, för att de själv kommer från Sverige och att de bor här. De jublar redan när de ser att bollen närmar sig till målet men den åker iväg åt ett fel håll. De klär sig, målar naglarna, sminkar sig i blågult. Med några bärs i deras händer och blir förbannad när det andra laget gör mål, och de vrålar mer än bara att jubla när Sverige gör mål på riktigt. Jag är inte en av dom.

Jag är den som inte förstår poängen att bara heja, jubla och skrika sönder rösten. Klä sig i en svensk färg. Supa för Sverige. Fotboll är bara ett spel, de tävlar om spelet. Det enda som händer är att bollen flyttar från fot till fot, mellan jord och luft och på köpet får de skador. Inte bara spelarna, även publiksfolket som hamnar i slagsmål. Jag förstår helt enkelt inte poängen, jag är helt enkelt inte någon som diggar sport. Men har de det roligt, så respekterar jag eftersom alla har sina intressen från person till person. Jag är svensk, ja men det betyder inte att jag måste heja. :)

A lot of love for you, peoples.

Kommentarer
♥ Davve

Vi kompis!:D förstår inte heller på folk haha

2008-06-11 @ 01:53:54
URL: http://dafar.bilddagboken.se
♥ Matty

jag tror att det kallas för kultur ;)

2008-06-12 @ 18:32:58

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback