En ännu morgon som gryr

Än en gång gryr världens morgon nu, bakom granskogen i mina ögonvrån. Jag kan se hur himlen färgas av soluppgången på avstånd. Lägre ner i skyn tonar det från lila till ljusgul och uppe i skyn är det blågrått som är snart ljust, inte en sådan soluppgång som brinner i lågor som brukar vara vackrast som mest. Det sker bara under solnedgångar.  Inga fåglar flaxar förbi. Inga rådjur som står och äter upp planterade blommor på veranden. Vinden får inte träd att vaja därute, världen är så still i detta ögonblick. Man får en speciell känsla, en lugn tystnad inombords. Jag gillar tysta, lugna och tidiga morgorna då det känns som om det är bara jag och tystnaden som existerar.


Än en gång gryr världens morgon nu... Och alla drömmer.

Kommentarer
♥ Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

2008-05-04 @ 04:08:33

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback