En dålig bloggerska

Ända sen jag kom tillbaka hit, har jag varit dålig på att uppdatera bloggen ofta per dag. Antagligen bara en eller mindre än så per dag. Det beror på att jag har haft saker att göra, som att träffa folk jag inte träffat på länge. Men efter jag uppdaterade inlägget tidigare idag, gick jag till ängen och mötte Veronica med hennes katt, Leone. Spero fick följa med och Flora kom med lite senare då Malin och Hannes kom. Självklart tog jag med kameran och fotade en del.



Bild 1: Veronica.
Bild 2: Veronicas katt, Leone.
Bild 3: Spero som solar.
Bild 4: Hannes poserar med Flora.
Bild 5: Flora softar.
Bild 6: Spero poserar med flaskan.

Flora var även ganska besvärlig idag. Hon gillar inte att dega, snarare promenera flitigt runt. När man inte håller i kopplet, så springer hon iväg. Oftast mot buskarna, eller bara springa. I fredags lyckades hon rymma på ett mystiskt sätt. Tidigare ikväll lyckades hon rymma från balkongen då jag såg henne stå på gården så fick jag springa och sket i allt. Men hon rymde in i en buske. Jag ville inte dyka i buskarna, för då skulle hon smita. Som tur hade jag Rasmus och Simon hos mig och de gick ut så fick de dyka i buskarna och men åter igen smet Flora. Jag och Rasmus fick springa och han fångade henne. Men sen insåg jag att jag hade låst ut mig själv. Jag tog inte med nycklarna med mig och portdörren stängdes vid niotiden. Klockan var runt halv tio då. Det fanns ingenting att göra mer än att knacka på grannens fönster för att be henne och öppna åt mig. När hon kom och öppnade så sa hon "jag sov faktiskt" och jag bara tackade med Flora i famnen och gick in i min lägenhet. Se vad Flora har orsakat, liksom. Haha. :)

I morgon har jag ett möte att passa, och jag funderar fortfarande ut hur jag ska kunna vakna själv. Jag har ju svårt med det, men det ordnar sig. Det fixar sig. Sedan får jag softa tills Malin, Åsa och Romel slutar så blir det Kinamuren som gäller. Det börjar redan vattnas i munnen bara för jag tänker på deras jordnötsås, kycklingspett och allt annat därinne. Åsa, bättre sent än aldrig så slipper du ha dåligt samvete sen. :)

Vi ses, sötnosar! <3

PS. Jag hatar Firefox, bara för att min blogg ser inte lika klok uthär som i Explorer. Jag hoppas att flesta av er har explorer. :D Jag har både, alltså. DS.

Kommentarer
♥ åsa

hihi mm precis.
ser fram emot det, vi har knappt pratat känns det som!

2008-05-12 @ 00:14:02
♥ åsa

(L)

2008-05-12 @ 00:14:29
♥ diabolusa

Kul... Flora verkar inte trivas i lägenheten?

2008-05-12 @ 11:13:35
♥ Till Rebecca

Hon är ju okastrerad så hon vill ut hela tiden sen vi tog ut henne för första gången. Spero är lugn och är inte lika tokig som Flora gör. :)

2008-05-12 @ 15:17:02
♥ mallan

nu tittade jag på bilderna, jättefina och du kommer att sakna de tillfällen när du tittar på dem under vintrarna. Katterna är härliga!

2008-05-13 @ 10:06:47
URL: http://dr.blogg.se

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback