Hur tolkar ni?

Hur tolkar ni citaten?

"Vandra blott, vägen vet vart du ska gå."


För mig betyder det att man inte behöver välja en särskild väg i livet för att nå sitt mål, sina drömmar. Bara leva år efter år för att se vart det leder. Men samtidigt gör man ju val hela tiden, i allting. Det blir ju automatiskt så att man väljer sin väg genom livet, mot slutet. Jag tycker i allafall att citaten inte precis stämmer i allt. :)

På tal om att välja väg, fann jag också en dikt jag skrev någon gång under 2004. Fast jag tycker synd att jag inte kommer ihåg vad jag egentligen menade när jag skrev den.

Jag lovade mig själv
Att jag skulle gå samma väg
Jag alltid gick


När jag är förlorad, ledsen
Eller helad, glad
Hur jag än mådde
Skulle jag göra det
Jag alltid gjort


På något sätt kom smärtorna in
Inuti mig, under min hud
Mina tårar, dom föll aldrig ut
Inte en enda tår
När jag gick denna väg


På något sätt kom lyckan in
Inuti mig, under min hud
Mitt leende, det lyste alltid
Det spelar ingen roll om det varade i en sekund
Eller i två månader
När jag gick denna väg


När jag gör det
Är det som att
Flyga utan vingar


Genom sol
Genom regn
Över hav
Över berg


Jag går denna väg igen

Kommentarer

Ordet är ditt:

Ditt namn:
Kom ihåg mig


URL/Bloggadress:

Kommentar:



Tack för ni lämnar fotspår, sötnosar.



Trackback